onsdag den 2. marts 2011

Dag 6 - første dag på trapperne

Så kom dagen, jeg havde ventet på – Rehabilitering Konditionstræning. I dag skulle det blive hårdt.
Halv time på jernhesten for opvarmning med spurter og ”bakker”. Herudover blev der indlagt ekstraøvelser alt efter hvad en terning viste. God træning. Og for første gang i mange, mange måneder fik jeg ikke dobbeltslag under cykeltræning – fedt.
Herefter forskellige øvelser i salen – mest med løb. Og så kom det……
Op og ned af trapperne. Herning Sygehus har fra kælder til kvist fire sal.
Først almindeligt op (helt op) ved brugt af alle trin. Ned igen (helt ned). Så baglæns op ved brug af alle trin. Du skulle prøve det næste gang, du står ved trapper. Det kan mærkes i lår-basserne. Almindeligt ned. Forlæns dobbelt trin op – almindeligt ned. Nu var der mælkesyre i mine ben, så de næste to gange op og ned blev almindelige enkelt trins, hvorefter vi var færdige. Jeg havde haft dobbeltslag to gange, men kun ganske kortvarigt (20-30 sekunder hver gang). Ellers holdt jeg pulsen oppe omkring 130 hele tiden.

Jeg begynder, at kunne mærke den nye medicin jeg startede på i lørdags. Det er nok en slags doping – den fremmer iltoptagelsen i blodet. Jeg ved ikke om det er den, som er skyld i, at jeg ikke får så meget dobbeltslag som tidligere under træning, men træningen går hurtigt fremad – også hurtigere end jeg havde regnet med. Dog træner jeg slet ikke for fuld kraft endnu. Jeg vil undgå skader og ømhed, så jeg kan træne hver dag.

En rigtig god træningsdag med næsten ingen dobbeltslag J.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar