tirsdag den 19. april 2011

Uge 15

Mandag
Det blev til 13 km på cyklen. Jeg konstaterede dobbeltslag en enkelt gang under cyklingen.
Intensiteten blev forøget ved, at jeg fik lov til at løbe på gangene i stedet for pauser.
Nyt medlem af klubben, dog var vi kun 5, idet to var til afsluttende test.

Onsdag
Familiedag. I dag måtte vi tage vores familie med, så de både kunne se og deltage i vores træning. Underligt nok, så var der ingen forældre med – kun ægtefæller og børn/svigerbørn.
Det var første dag med nedsat Selo-zok, hvilket betød, at jeg fik dobbeltslag omkring 4-5 gange på cyklen. Dog nåede jeg 17,5 km på de næsten 30 minutter.
Herefter var vi i salen, hvor der var både boldlege og danselege. Det var ikke så hårdt, som det plejer at være om onsdagen – nok fordi vi havde familierne med. I dag havde vi også stavgang på gangen. Det kan ikke få min puls op, når det kun er 10 minutter. Slutteligt var vi på trapperne. Det var godt - 4 gange op og ned på 6 minutter. Endelig kom pulsen over 130.
Onsdag er også teoridag. Nogle af de andre have kage med – lækkert, tusind tak. De pårørende var også med til teorien, så emnet var selvfølgelig om de pårørende – hvordan de havde oplevet det, hvordan de støttede osv. God teorilektion.
Vi var i dag 6 stk. – 1 manglede.

Fredag
Det blev til 14 km på cyklen – og nogle dobbeltslag. Efter cyklen var vi i salen, hvor vi lavede øvelser med aerobicbolde. Mange gode øvelser, hvor man faktisk godt kan få lidt sved på panden og ømme muskler. Herefter var det standard fredag cirkeltræning – og igen med løb mellem sættene og øvelserne. I dag blev det til 25 runder.
Træningen og intensiteten var ok i dag.
Vi var kun 5 stykker til træning i dag, og hvoraf de to havde sidste dag. Nu er vi kun 5 tilbage på holdet, hvis alle kommer. Pludselig er jeg blevet den ”ældste” i gruppen, men jeg har jo også kun 3 gange tilbage.

Hjerterehabilitering holder påskeferie, så der er ingen træning igen før onsdag d. 27. april. Nu er det om at være standhaftig og selv gøre noget ved det.

Lørdag
Regnvejr og kedeligt udenfor, så jeg tog en 4 km løbetur på løbebåndet i kælderen. Jeg kan godt se, at jeg har gået til rehabilitering i næsten to måneder. Der var kun tre små pauser mellem hver kilometer.

God påske til alle - og god træning. Vejret bliver godt, så der er ingen undskyldning :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar